泡椒西芹

Somebody That I Used To Know - Gotye

Now and then I think of when we were together

  Somebody That I Used To Know[2]

我时不时想起那些我们在一起的日子

Like when you said you felt so happy you could die

例如 你说你快乐得随时可以死去也不觉得遗憾 

Told myself that you were right for me

我告诉自己 你就是我的挚爱 

But felt so lonely in your company

但你的陪伴却让我倍感孤单 

But that was love and it's an ache I still remember

但那就是爱 让我刻骨铭心难以忘怀

You can get addicted to a certain kind of sadness

你会沉溺于某种独特的伤痛

Like resignation to the end,Always the end

比如其中一方听天由命 委曲求全,顺从到底

So when we found that we could not make sense

所以当我们发现两个人在一起毫无意义

Well you said that we would still be friends

你居然说我们还可以做朋友吧

But I'll admit that I was glad that it was over

而我也承认自己很乐意结束这段感情

But you didn't have to cut me off

可你没必要这样和我一刀两断

Make out like it never happened

好像我们之间什么都没有发生过

And that we were nothing

我们之间从来什么也不是

And I don't even need your love

就算我不需要你的爱

But you treat me like a stranger

可你也不必与我形同陌路

And that feels so rough

这未免也太绝情

You didn't have to stoop so low

你不必如此屈从隐忍

Have your friends collect your records

让朋友来帮你打包行李

And then change your number

然后更换了电话号码

I guess that I don't need that though

我想我也不需要知道它们了

Now you're just somebody that I used to know

现在的你只是我生命中曾经熟悉的一个过客而已

Now and then I think of all the times you screwed me over

偶尔想起 那些你把我骗得团团转的日子

But had me believing it was always something that I'd done

居然让我相信这一切的错误都在于我

And I don't wanna live that way

我不想再过那样的生活

Reading into every word you say

时刻揣摩你话语中的意思

You said that you could let it go

你说你可以释怀放手

And I wouldn't catch you hung up on somebody that you used to know...

而我也不会让你一直纠缠于某个你曾经熟悉的过客(我)

But you didn't have to cut me off

可你没必要这样和我一刀两断

Make out like it never happened

好像我们之间什么都没有发生过

And that we were nothing

我们之间从来什么也不是

And I don't even need your love

就算我不需要你的爱

But you treat me like a stranger

可你也不必与我形同陌路

And that feels so rough

这未免也太绝情

You didn't have to stoop so low

你不必如此屈从隐忍

Have your friends collect your records

让朋友来帮你打包行李

And then change your number

然后更换了电话号码

I guess that I don't need that though

我想我也不需要知道它们了

Now you're just somebody that I used to know

现在的你只是我生命中曾经熟悉的一个过客而已

I used to know

我曾经熟悉的

That I used to know

那个我曾经熟悉的

Somebody...

生命中的过客


评论

热度(5)